5 prostych sposobów na zwiększenie wydajności mózgu

Cześć, jestem Adrian, a to jest blog mający na celu pomóc Tobie w samodzielnym myśleniu oraz samorozwoju. Oznacza to także, że proszę Cię o nie ufanie mi i moim opiniom, ponieważ nikt nie ma patentu na wiedzę, rację itp. Samemu zastanów się co ma sens, jak to odbierasz i co o tym myślisz.

Otwórz się na wiedzę by Ben White

Zacznę od 5 naukowo udowodnionych sposobów na zwiększenie wydajności mózgu. Wprowadzenie jednej lub kilku poniższych porad z dużym prawdopodobieństwem zwiększy Twoje skupienie i ułatwi przetwarzanie informacji (blogowe tematy do przemyśleń dla ciekawych świata nadchodzą :).

  • Aby usprawnić pracę swojego mózgu zacznij od redukcji cukru ze swojej diety. Większość ludzi spożywa zbyt wiele cukrów dodanych zawartych w napojach słodzonych czy słodyczach, negatywny wpływ na mózg przedstawiają badania wspomniane w artykule Forbsa (link w nazwie)
  • Nawadniaj się wodą (soki dostarczają dużo cukrów), woda z kranu zazwyczaj spełnia wymagania „sanepidu” (można stosować filtry węglowe jeśli ktoś nie ufa jakości albo chce odfiltrować nadmiar chloru). Rezygnacja z kupowana wody butelkowanej (mającej zwykle bardzo podobne składy mineralne co „kranówka”) zmniejsza produkcję plastiku i pośrednio odciąża środowisko. Powyższe odnosi się do wody wodociągowej – pamiętaj, że o jakość wody z własnej studni dbasz sam. Więcej informacji na stronie http://pijewodezkranu.org/
  • Zacznij ćwiczyć fizycznie w celu poprawy ukrwienia mózgu (ćwiczenia wpływają na rozwój części mózgu zwanej hipokampem odpowiedzialnej za pamięć oraz zdolność do uczenia – badanie wspomniane w artykule The Guardian).
  • Medytacja – proponuję przeczytać darmową publikację „Medytacja Vipassana w prostych słowach” (http://www.astraldynamics.pl/upload/Vipassana.pdf). Jest to darmowy podręcznik praktyczny w prosty sposób prezentujący techniki i sens medytacji. Pokrótce praktykowanie medytacji pomaga w koncentracji na danym zadaniu, uspokaja i daje „jasność umysłu”. Przetestowałem, działa, polecam 🙂

 

  • Zacznij zdrowiej się odżywiać – na 99% wiesz jak, a jak nie to znajdziesz coś w Internecie 😉
Zdrowa propozycja by Brooke Lark

Wyzwanie dla Ciebie! (w ramach poszerzenia strefy komfortu, odciążenia umysłu, skupienia na teraźniejszości i uwolnienia części czasu)

Czystość umysłu by JJ Thompson

Zachęcam do przejścia na jedną z najbardziej zdrowych diet na świecie – „Diety niskoinformacyjnej” 🙂 W ramach testu (jeśli masz taką ochotę) proponuję zrezygnować z oglądania wiadomości, słuchania ich w radiu i czytania newsów w Internecie na 7 dniowy okres próbny. Obawiasz się że możesz wyjść na niedoinformowanego? Możliwe że tak zostaniesz odebrany. Ale czy większość informacji zmienia coś w Twoim życiu? Jeśli tak to w jakim stopniu wiadomość o katastrofie samolotu np. w Australii wpływa na twoje życie (pomijając ekstremalną sytuację że leciał tam ktoś Tobie bliski)? A może jest to wpływ jedynie dołujący i przygnębiający? Nie oglądam wiadomości od pół roku. Jeśli dzieje się coś ważnego dla innych i są na ten temat rozmowy dowiesz się o tym od innych ludzi. Masz też okazję zagadnąć znajomych czy współpracowników „Co tam słychać w świecie?” i dostać zwięzły skrót wraz z opinią na dany temat. Zastanawiając się nad tymi wydarzeniami warto zastanowić się jaki to ma wpływ na moje życie i co ta informacja zmienia? Zwykle okazuje się że taki zamach we Francji wzbudza jedynie agresję i niechęć do Muzułmanów z których niewielka garstka to terroryści, a prawdopodobieństwo zginięcia w zamachu terrorystycznym obrazowo przedstawione jest na stronie http://uwielbiamwiedze.pl/terrorystyczne-nieprawdopodobienstwo. Jeśli po 7 dniach dojdziesz do wniosku że chcesz wiedzieć co się dzieje i jest to dla Ciebie ważne nic nie stoi na przeszkodzie żebyś żył i robił to co uważasz za słuszne. Ja proponuję jedynie alternatywę dla tego co robi przytłaczająca większość ludzi (a robią to zwykle w sposób automatyczny i nieświadomy lub dlatego że „wszyscy tak robią”).

Tyle w ramach rozgrzewki. Zachęcam do dyskusji, krytyki (twórczej pomagającej dostosować treść i funkcjonalność bloga do potrzeb odbiorców bez których sens istnienia tej strony znika) oraz zadawania pytań w komentarzach czy mailowo.

Tyle na dziś. Życzę Ci miłego dnia, siły do czynienia dobra i mądrości pozwalającej wyciągać wnioski z porażek 🙂 Do zobaczenia.

Jeśli masz ochotę podziel się i polub 🙂
Facebook
Google+
http://rozwinumysl.pl/5-prostych-sposobow-na-zwiekszenie-wydajnosci-mozgu/
Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *